وبلاگ النا جان

ابن وبلاگ در ارتباط با مسایئل زندگی است

وبلاگ النا جان

ابن وبلاگ در ارتباط با مسایئل زندگی است

ابن وبلاگ در ارتباط با مسایئل زندگی است .مسائل بهداشتی ، زناشویی ، همسران ، مهارت های پیشرفته اتاق خواب

اختلالات قاعدگی و تنظیم آن با داروهای گیاهی

يكشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۸، ۰۱:۴۶ ب.ظ
1527446312 m اختلالات قاعدگی و تنظیم آن با داروهای گیاهی
اختلالات قاعدگی و تنظیم آن با داروهای گیاهی

بازدیدها: 6

 قاعدگی 

 

اختلالات قاعدگی چیست ؟ 

یک سیکل (دوره) قاعدگی طبیعی ، معمولاً بین 21 تا 35 روز طول می کشد . در صورتی که زمان یک سیکل کمتر از 21 یا بیشتر از 35 روز باشد ، باید برای بررسی بیشتر به پزشک مراجعه نمایید . طول یک دوره قاعدگی ، تعداد روزها از زمان اولین روز شروع خونریزی  تا اولین روز شروع  در سیکل بعد است .

طول سیکل های قاعدگی معمولاً با اختلاف یک یا دو روز از یک دوره به دوره دیگر ، متفاوت است . به خصوص در سنین پایین تر و در اوایل بلوغ ، این بی نظمی بیشتر دیده می شود و معمولاً با افزایش سن ، سیکل ها منظم تر می شود . در صورتی که سیکل های تقریباً منظم داشته اید و اخیراً اختلاف تعداد روزهای سیکل ها از یک دوره به دوره دیگر بیشتر از 7 روز شده است و این بی نظمی در چند ماه متوالی وجود داشته باشد ، باید به پزشک مراجعه نمایید .

مقدار کل خونریزی قاعدگی در هر دوره ، معمولاً به طور متوسط 35 میلی لیتر ( کمتر از نصف استکان ) و حداکثر 80 میلی لیتر است . یکی از راه های تخمین میزان خون قاعدگی ، جمع آوری نوارهای مورد استفاده در یک کیسه نایلونی کاملاً در بسته و وزن کردن آن و سپس کم کردن وزن به دست آمده به دست آمده از وزن نوارهای خشک است . در صورتی که میزان خونریزی بیش از 80 میلی لیترباشد ، برای بررسی بیشتر باید به پزشک مراجعه کنید . در صورت تاخیر در درمان ممکن است کم خون شوید . همچنین در صورتی که ظرف 2 ساعت نیاز به تعویض نوار بهداشتی داشته باشید ، نشان دهنده خونریزی زیاد است و باید بررسی گردد . یک قاعدگی طبیعی نباید بیش از 7 روز طول بکشد . در صورت طولانی شدن خونریزی قاعدگی بررسی بررسی پزشکی لازم است .

آمنوره ، زمانی است که دختری 16 سال دارد ولی تاکنون قاعده نشده است و یا سه سال از زمان بلوغ او می گذرد ولی هنوز قاعده نشده است ویا علائم بلوغ را تا سن 14 سالگی از خود نشان نداده است . همچنین در کسی که قبلاً قاعده شده است ولی برای مدت طولانی بدون آن که حامله باشد دیگر قاعده نشده است ، در این موارد بررسی پزشکی مورد نیاز است .

 

اختلالات جنسی 

THUMBNAIL Fotolia 121413145 Subscription Monthly M اختلالات قاعدگی و تنظیم آن با داروهای گیاهی

قاعدگی

 

تنظیم قاعدگی با گزنه و رازیانه و عرق گزنه 

الف ) نوشیدن روزانه یک فنجان عرق گزنه تاثیرات قابل ملاحضه ای در کنترل و تنظیم قاعدگی دارد . درمانگران طب قدیم تاثیر این نوشیدنی گیاهی را در تنظیم قاعدگی و درمان اختلال های ناشی از آن بسیار موثر می دانند و معتقدند نوشیدن عرق گزنه می تواند به درمان افرادی که برای مدتی قاعده نشده اند ، کمک کند .

عرق گزنه علاوه بر خواص بی نظیرش در تقویت قوای بدنی و بنیه جسمانی ، در تسکین دردهای ناشی از سنگ کلیه نیز بسیار موفق عمل می کند . زنان با نزدیک شدن به روزهای قاعدگی خود می توانند با نوشیدن روزانه یک تا دو فنجان از این دمنوش ، روزهای قاعدگی را با درد کمتر و آرامش بیشتری سپری کنند .

ب ) رازیانه گیاهی معطر و مملو از هورمون های زنانه (استروژن و طبع آن گرم و خشک است و رطوبت بدن زنان را برطرف می کند . این گیاه داروی تنطیم کننده وضعیت هورمونی بانوان می باشد . امروزه به علت جابه جایی غلط تغذیه ای به سمت تغذیه غربی ، بانوان از مشلات بسیاری رنج می برند که از آن جمله می توان به دردهای دوران قاعدگی ، بی نظمی این دوران مثل زیادی یا کمی خونریزی ماهیانه در حجم خون ویا در تعداد دفعات و تعداد روزهای قاعدگی ، لک بینی ، عفونت های مکرر زنان شامل ترشحاتچرکی، سوزش و خارش دستگاه تناسلی زنانه ، به اضافه اختلال هورمونی اشاره نمود 

بیشتر این ناراحتی ها با مصرف مرتب عرق رازیانه مرغوب برای تمام بانوان به میزان روزانه حداقل یک لیوان برطرف می گردد و معمولاً با تنظیم هورمون های زنانه همراه خواهد شد و موجب بهبود وضعیت زنانه و تقویت حس زنان  می شود و مشکل بسیار شایع سرد مزاجی را در آن ها برطرف می نماید . در موارد نادری ، ممکن است مصرف رازیانه به این میزان موجب بدتر شدن نظم قاعدگی شود ؛ در این حالت لازم است بیمار ابتدا با زیاد کردن و سپس کم کردن میزان رازیانه ، به تدریج وضعیت مطلوب را بدست آورد و بر همان میزان مداومت نماید .

بهتر است در دوران قاعدگی مصرف رازیانه را قطع نمود . همچنین رازیانه به علت داشتن استروژن و داشتن طبع گرم ، اثرات خوبی روی شادابی و شفافیت و از بین بردن لکه های پوستی دارد . به علاوه ، رازیانه در رفع چین و چروک های پوست بانوان ، بسیار موثر است و باعث تداوم جوانی چهره آن ها می گردد . اگر عرق رازیانه با گلاب و روغن بنفشه و کمی پودر زعفران مخلوط شود و شب ها به پوست صورت مالیده شود ، در رفع لکه های پوستی و چین و چروک ها موثر است .

 

منبع : سایت ثانیکالا 

  • مجید امیری ثانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی